19 december 2005

Gefloten

Zaterdagavond was het dan eindelijk zo ver. Ik mocht gaan fluiten! Onder massale publieke belangstelling (waar waren jullie allemaal ????? ) :-) zette FritZ zijn eerste echte schreden als scheidsrechter.

En alle begin is moeilijk. Gelukkig bracht ik alles tot een goed einde. Ik moest zelfs twee wedstrijden fluiten, omdat de scheidsrechter die na mij zou fluiten ziek was. Dus kon ik een dameswedstrijd en een herenwedstrijd fluiten.

Leuk was het zeker en de evaluatie van de begeleider van de KNZB was ook nog eens goed. Natuurlijk zijn er verbeterpuntjes:

  • harder fluiten
  • consequent aangeven wie er het veld uit wordt gestuurd
  • het spel iets korten houden
Volgend jaar meer!

3 opmerkingen:

Mark zei

In je eerste wedstrijd al iemand eruit gestuurd. FritZ is hard op weg om de Roelof Luinge van het waterpolo te worden. :)

Freek zei

@ Mark : Waterpolo is geen voetbal ;-) Dus gelukkig kan je net als bij basketbal een persoonlijke fout krijgen. Dan mag je 20! seconden niet meedoen.

Anoniem zei

Flitspaal zegt: Top !

Niemand verzopen ?