27 januari 2006

Nostalgie

Vroeger.... nee niet toen alles beter was. Maar toen ik als kind een hoop dingen onthield over het dorpje waar we toen woonden, je toen. Toen was er vanaf de provinciale weg nog zo'n mooi bruggetje over de Loet naar het toegangsweggetje naar Ouderkerk.

Vele malen als ik nog eens door de Krimpernerwaard reed, zag ik tot mijn geruststelling nog steeds dit markante, net iets te smalle bruggetje. Je kon er net wel met twee auto's op, maar met een vrachtwagen werd het krap.

Vanmiddag reed ik weer door de Krimpernerwaard terug en zag ik tot mijn schrik dat er naast het bruggetje een nieuwe brug gebouws wordt. Het beeld van vroeger moet ik nu goed bewaren in mijn geheugen, maar gelukkig kunnen er nu zonder ongelukken binnenkort gewoon twee vrachtwagens tegelijk over de brug.

Geen opmerkingen: