27 februari 2006

Gefloten en beoordeeld

Gisterenmiddag mocht ik opnieuw aan de bak als scheidsrechter. Net voor de vakantie had ik ook mijn shirt en tas van de BVWS ontvangen en dus kon ik geheel netjes uitgedost naar zwembad de Octopus in Leusden. In Leusden spelen De Haaien. Ik floot de dameswedstrijd De Haaien 2 tegen De Vuursche 1. Een leuke wedstrijd, waar eindelijk eens veel gebruik werd gemaakt van de nieuwe 5 meter regel. Regelmatig werden vrije worpen buiten de 5 meter direct op doel geschoten.

De beoordeling was ook goed, alleen die handbewegingen blijft iets om aan te werken. Verder had ik nog een kleine discussie met een dame in het publiek. Zij vond dat ik haar onterecht had gewaarschuwd voor kritiek op de leiding, maar ik ervaarde het toch zo. Een goed gesprek na de wedstrijd zorgde in ieder geval voor meer begrip aan beide kanten.

Na mijn wedstrijd floten ook nog twee andere cursisten die ik vorig najaar heb ontmoet. Ook zij hebben al de nodige wedstrijden gefloten en zijn ook nog net zo enthousiast!

Geen opmerkingen: