21 juli 2006

Sense and simplicity

U kent hem de slogan wel. De slogan is van Philips. Toonaangevende producent van electronica en lampen. Nederlands trots.

Ze maken ook babyfoons en een van die babyfoons hebben wij gekocht om Inge een beetje in de gaten te kunnen houden. En Philips maakte een mooi en goed apparaat. De babyfoon die wij hebben maakt gebruik van DECT technology. Dit wordt ook gebruikt in de draadloze telefoons voor thuis. Hierdoor hebben we altijd een heldere verbinding met Inge.

Tot zover niets te klagen. Maar u voelt hem al aankomen..... Nu wel. De zogenaamde parent unit staat op een oplader. De oplader is dan weer via een adapter aan 220 V te koppelen. Echter de adapter en het oplaadvoetje zijn niet met een sense and simplicity stekkertje aan elkaar verbonden. Het draadje van de adapter is in het oplaadvoetje vastgesoldeerd aan een plaatje met meer electronica.

Nu is het draadje aan de kant van de adapter gebroken. En zat er eigenlijk niets anders op dan eens met Philips contact op te nemen, om te vragen of er nog reserve opladers te koop zijn. Op de website is niets te vinden. En de meneer van de klantenservice meldde mij telefonisch dat ik maar bij Handyman moest gaan kijken. Kijk dat is pas goede service, maar niet heus. Een twee jaar oud apparaat en via de producent is er geen reserveonderdeel meer te krijgen. Very much simplicity; dat wel. Maar de sense ontbreekt volledig.

Dus toog FritZ met oplader en adpater naar de Handyman. De Handyman is wel aardig, maar niet erg Handy. Hij kon nl. ook niet aan een vervangende oplader komen. Ja, wel een 9V adapter, maar die moest ik dan zelf maar even op het miniscule plaatje solderen. Oh ja, en ook even opletten dat + en - goedzitten. Appeltje eitje wellicht voor ervaren klussers als good old 'Eigen Huis en Tuin' Nico, maar FritZ besteedt dit soort werk liever uit.

De Handyman gaf het op. Maar zei: kijk nog even bij Radio Centrum Electronica. Die hebben allemaal van dit kleine spul. FritZ kwam binnen in de winkel van Radio Centrum en de moed zakte gelijk in zijn stoelen. Een winkel voor electronica freaks. Geen babyfoon te bekennen, maar wel allemaal audio kabels en onderdelen. FritZ legde het probleem aan de verkoper voor en die kwam gelijk met de goede adapter aangerend. Maar ik legde hem toen nogmaals uit dat het bevestigen lastig was. Ook de verkoper van Radio Centrum dook toen de computer in om te kijken of de babyfoon oplader nog te bestellen was. Tevergeefs. Hierna bekeek de verkoper de oplader nog een keer. Ik legde nogmaals uit dat het dan vastgesoldeerd moest worden. Oh, maar dat is toch geen probleem, dat doen wij wel eventjes. Mijn vervolgvraag, beducht voor een torenhoge rekenig: maar hoeveel gaat dat dan kosten? Niets, dat is zo gebeurd. Mijn mond viel open van verbazing. Sense and simplicity bestond nog wel! Niet bij Philips, maar wel bij Radio Centrum.

En zo geschiedde. Service is nog niet uitgestorven. Hulde voor Radio Centrum

Geen opmerkingen: