17 augustus 2006

De grond onder haar voeten

Franz gaf mij een boekentip voor de vakantie. Dus haalde FritZ voor de vakantie het boek uit de bibliotheek. FritZ zag de paperback ook liggen in de boekwinkel van slechts 10 euri, maar dacht 'laat ik nou eerst een kijken of ik het wel leuk vind'.

Aldus ging de grond onder haar voeten 1.000 meter mee omhoog de Zwitserse bergen in. En vol verwachting begon FritZ met lezen. Poeh, dacht ik na twee bladzijden. Dat is geen malse korst. Maar goed dat was al later op de avond. FritZ zal wel moe zijn.

De volgende dag, maar dan 's middags, las FritZ weer verder. Dit moet het boek voor de vakantie zijn! Maar de pagina's werden maar met moeite uitgelezen. Rushdie heeft de neiging om minimaal 10 bijvoegelijke naamwoorden te gebruiken om een zelfstandig naamwoord meer betekenis te geven. Dat is lastig lezen voor FritZ. De verhaallijn is zeker meer dan de moeite waard. Dus hield ik nog even vol.

Bij pagina 37 legde ik definitief het loodje. Het boek ging dicht. En ging niet meer open de afgelopen vakantie.

Gelukkig had ik nog een alternatief meegenomen. Daar was ik vorig jaar in begonnen, maar had het niet uitgelezen. Ik wist niet meer precies waar ik gebleven was. Dus ben ik maar weer opnieuw begonnen. Dat vond FritZ geen straf. Maar ook dit jaar is het boek niet uit. Kijken of ik nu 's avonds en in het weekend wel verder lees.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ben wel benieuwd wat het alternatief is (link werk niet)

Freek zei

Link geupdate uitgevoerd.

Anoniem zei

Dank u. En eehh, geloof dat ik hem niet ga bestellen.