16 november 2006

Citaat

FritZ las een boek in Brussel en dit citaat raakte mij vol in het hart.

Anders dan bijvoorbeeld VVD’ers geloof ik niet dat mensen vrij geboren worden en zich in vrijheid kunnen ontwikkelen. Daarvoor zijn ze te vaak geketend in hun klasse, in hun milieu, door hun opvoeding en door hun gebrek aan opleiding. Ik beschouw het als een grote politieke opdracht om mensen te helpen vrij te worden, zich als individu te ontwikkelen, hun eigen plan te trekken.

De schrijver heeft kennelijk een groot liberaal hart, want het helpen van mensen om vrij te worden is één van de redenen waarom ik altijd VVD lid ben geweest. Maar ook ik ben er langzaam van overtuigd geraakt dat men in de VVD denkt dat dit vanzelf komt aanwaaien. Één van de redenen waarom ik mijn lidmaatschap weer heb opgezegd eerder deze herfst.

Geen opmerkingen: