15 november 2006

Geraakt! in 2006

Het stemmen op de lijsten is weer begonnen. Radio 2 komt met de Top 2000, Radio Veronica met de Top 1000 Aller Tijden, Radio 538 komt met de Top 538, ClassicFM komt met de Klassieke Top 100 en Radio4 komt met de Radio4Daagse. Ja, Classic FM Radio 4 dat is klassiek, maar oh zo mooi.

Als ik kijk welke liedjes mij het afgelopen jaar echt hebben geraakt dan passen die in geen enkel lijstje. Het is een mengelmoes van albumtracks, klassieke stukken en hits. In de meeste lijsten ben je beperkt in je keuze. Bij de pop lijsten van Radio 2, Veronica en 538 moet je kiezen uit een lijst met tracks, meestal hits. Bij Radio 4 mag je wel een vrije keuze opgeven, maar zitten ze zeker niet te wachten op: Need Her van de Golden Earring.

FritZ kan wel een makkelijk lijstje samenstellen met klassiekers, maar dat is geen goede afspiegeling van de liedjes die mij op dit moment raken. Dus pakt FritZ het anders aan. Zo veel mogelijk zal FritZ hier zijn liedje van de dag opschrijven. Het liedje van de dag maakt kans op een promotie naar de top 10 van 2006. In deze top 10 van 2006 staan de tien liedjes die FritZ het meeste raakten in 2006 van klassiek tot rock n roll.

1 opmerking:

Mark zei

Ik doe jaarlijks mee aan de Top 2000 en wekelijks aan de verleidelijke 14. Verder ben ik 1 van de samenstellers van de Free40 gold, (vanaf januari weer, wekelijks oude platen, zonder voorkeuzelijstje) en ons jaarlijkse freaklijstje de Freaky 55 (aller tijden, zonder voorkeurslijstje). Die laatste 2 worden samengesteld door radiomakers (landelijk, regionaal en lokaal) en enkele loggers.