26 juni 2007

Basisemoties

Begin vorige week op een cursus die ik volg in Noordwijk kwamen de vier basisemoties ter sprake. De afgelopen week kwamen ze allemaal duidelijk voorbij in mijn leven.

Blij

Mijn familie uit de States was de afgelopen week in Nederland. Gisteren ben ik met mijn nicht Lydie, haar man Richard en haar twee kids naar de Deltawerken gaan kijken. Vibeke, Inge en papa gingen ook gezellig mee. Na 22 jaar is er een hoop veranderd in ons land. Voor Lydie en Richard was het een bezoek met veel nieuwe indrukken van Nederland. De Deltawerken en met name Neeltje Jans op de Oosterscheldekering waren indrukwekkend om te zien. Een mooie, blije dag ging veel te snel voorbij.

Bedroefd

Vandaag heb ik samen met Vibeke en de rest van de familie Opa Molegraaf begraven. Het was een bedroefde tijd voor ons. Zo veel mooie herinneringen aan deze man zijn opgehaald en even zo veel keer constateerden we dat dat er nu niet meer is. Opa rust in Vrede.

Boos

Afgelopen week kreeg ik te horen dat ik een nieuw project moest gaan doen. In Engeland. Boosheid was mijn eerste reactie, want ik moest mijn huidige project loslaten. Dat liep net zo goed en het was zo fijn om daar te werken. Gelukkig heb ik mijn boosheid nu goed kunnen tonen. Een hoop zaken om de wisseling van de projecten zijn nu goed geregeld. Ik kan nu goed beginnen aan de neiuwe klus.

Bang

Het was en is druk. Soms ben ik bang. Bang dat ik het allemaal niet meer aankan. Gelukkig heb ik dan een paar fijne collega's die me willen helpen en thuis de goede ondersteuning als ik 's avonds laat thuis kom. Zonder Vibeke, Inge en Ronald van Doorn zou ik nu wel echt bang zijn.

1 opmerking:

Frans zei

Je blogt de laatste tijd niet meer zoveel, maar zolang je dergelijke posts blijft schrijven doet dat er niet toe.

Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.