02 juli 2007

Ski test

Op de laatste dag van de wintersport afgelopen februari heb ik bij de Intersport in Ellmau nieuwe ski's gekocht. Ik had wel een dag geskied op huurki's van hetzelfde type en die bevielen erg goed. Mijn eigen ski's had ik tot nu toe nog nooit onder gebonden. Tot gisteren.

Samen met De Lange ben ik een dagje gaan skiën. Skiën in de zomer kan natuurlijk alleen in een hal, aan de andere kant van de wereld of op een gletsjer. De andere kant van de wereld en een gletsjer was budgettair niet haalbaar. Dus zijn we gaan skiën in een hal.

Nou wil ik wel echt skiën en niet alleen glijden. Dus ga ik niet naar Snowworld in Zoetermeer. In Bottrop in Duitsland staat de langste skihal van Europa. De piste is 600 meter lang en ook steil. Je kan er dus echt skiën.

Van 10:30 tot 18:30 vermaakten we ons prima op de piste. Het kaartje in 'all inclusive'. Dat wil zeggen dat je ook mag eten en drinken hoe veel je wilt. Kortom: ook een natje en droogje waren goed geregeld.

De ski's zijn uitvoerig getest. Het lange en kortere bochtwerk gaan uitstekend. Net als met de testski's heb ik het gevoel dat ze echt met je wegglijden. Het is werken, maar leuk werken met deze ski's. Hier ga ik de komende jaren veel plezier aan beleven.

Geen opmerkingen: