Het nieuwe denken
Er stond een mooie kop in de krant vanochtend:
Het nieuwe denken wint terrein
De economische druk van de sponsoren en media op het wielrennen nemen nu grote vormen aan en daarom wint het nieuwe denken terrein.
Sporten zonder doping gaat langzaam maar zeker terrein winnen. Astana mag niet meer meedoen met de Vuelta na 4! dopingzondaars binnen de ploeg (Vino, Kazjetskin, Mazzoleni en Kessler). Johan Bruyneel kan geen sponsor meer vinden voor zijn ploeg. Fuentes klanten kregen bij Bruyneel wel een kans (Basso, Contador) en kennelijk weegt dat zwaarder dan de vele Tourzeges met Armstrong en Contador. T-Mobile en CSC sloegen al eerder een positieve weg in en laten zich niet uit het veld slaan door positieve tests binnen de eigen gelederen.
De vraag is nu of ook andere teams gaan volgen. Rabobank kan eigenlijk niets anders dan ook mee te doen met de trend die ingezet is door T-Mobile en CSC. We zullen zien wat uit het onderzoek van Peter Vogelzang komt en hoe de nieuwe lijnen binnen de ploeg door Henri van der Aat uitgezet worden.
Wellicht komt de tourwinnaar van volgend jaar wel echt uit het nieuwe denken van Team Slipstream.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten