10 augustus 2007

Oranje blijft mat

Gisteren speelde Nederland opnieuw tegen de USA op het World Port Tournament. Afgelopen zaterdag was het een matte vertoning. Bondscoach Robert Eenhoorn had vechtlust en scherpte geeist van zijn spelers.

Ik keek gisterenavond naar de uitgebreide samenvatting op Studio Sport en kon me niet aan de indruk onttrekken dat zowel de vechtlust als de scherpte ontbraken bij Oranje. Gelijk in de eerste inning kreeg Oranje een grote kans om te scoren, maar Percey Isenia sloeg helaas mis op een erg mooie pitch. Einde slagbeurt. Jordan Danks van de USA sloeg raak. Een solo HR in de gelijkmakende eerste slagbeurt opende de score voor team USA.

Ik vond dat Eenhoorn opnieuw te lang wachtte met het wisselen van Diegomar. Aan de andere kant kon reliever Kenny Berkenbosch de Amerikanen ook niet stoppen. Beide pitchers werden trouwens weer matig gesteund door de defensie.

Nederland moet nu van Cuba en Japen winnen om nog kans te maken op de finale. Dat lijkt een onmogelijke opgave, want van Cuba win je maar zelden.

Zaterdag ga ik weer kijken. Ik ben benieuwd of 'we' dan nog steeds meedoen.

Geen opmerkingen: