01 november 2007

ManMeer Cup

Zaterdagavond floot ik twee wedstrijden in sportfondsenbad van Amersfoort. Ik had gehoopt dat ik nog een leuke wedstrijd op een hoger niveau kon kijken. In Amersfoort wordt in ieder geval op hoofdklasse en eerste klasse niveau gepolo-ed. Helaas stond er niets in mijn scheidsrechterrooster. Ik zou de laatste twee wedstrijden fluiten die avond.

Tot mijn verbazing werd er tijdens mijn tweede wedstrijd wel ingezwommen en kwamen er twee scheidsrechters in het bad. Het bleek om een wedstrijd in de ManMeer Cup te gaan tussen De Amer (derde klasse bond) en SG Haerlem (eerste klasse bond). De Amer kon in het thuisbad de eerste twee partjes goed bijblijven. In het derde partje nam Haerlem een grotere voorsprong. De wedstrijd leek gespeeld en bovendien had ik al weer een hoop dingen geleerd van het leidinggevende duo. Ik besloot om weg te gaan.

Wat schetst mijn verbazing dat De Amer uiteindelijk nog tot 9 - 9 is teruggekomen en pas na verlening met 11 - 9 verloren heeft. Had ik toch moeten blijven!

1 opmerking:

Frans zei

Hier begrijp ik werkelijk helemaal niets van. Wat is nu in hemelsnaam de ManMeer-cup? Ik zie bij de uitslagen dat nota bene ook vrouwen strijden om een/de ManMeer-cup; het moet niet nog gekker worden!