23 januari 2008

Chippen

Al een paar keer de afgelopen dagen, moet ik parkeren bij het ziekenhuis waar Vibeke en Ylse liggen. Natuurlijk kan je daar met muntjes betalen, maar gelukkig ook door te chippen. Muntjes verdwijnen bij mij sowieso in de spaarpot van Inge. En vanaf nu dus in de spaarpot van Inge en Ylse. Die heb ik dus weinig op zak. Mjin chipknip zit op mijn bankpas en kan ik dus altijd gebruiken. Vaak kijk ik na het pinnen van contant geld ook gelijk even het saldo van de chipknip na en laadt deze bij onvoldoende saldo gelijk even op.

Chippen blijf ik een ideale vorm van betalen vinden en ik snap dan ook niet dat het in Nederland niet is aangeslagen. Binnenkort schijnt het hele chippen al weer te gaan verdwijnen en mogen we gaan betalen met onze mobiele telefoon. Handig (maar niet heus) voor de mensen die twee telefoons hebben (zaak / prive) of alleen een telefoon van de zaak (wie betaalt er dan voor?). Een bankpas heeft iedereen wel.

Geen opmerkingen: