07 september 2008

Aquamigos 1 - Hieronymus 2 : 16 - 3

Gisterenmiddag speelde ik mijn eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen met mijn nieuwe team.

Het was niet de start die ik me had voorgesteld. We hadden om vier uur afgesproken bij het zwembad om samen richting 's Hertogenbosch te rijden. Om kwart over vier bleek dat we maar met zeven spelers waren. En dat terwijl we een selectie van wel bijna 15 spelers hebben. Kortom: er hadden veel spelers afgezegd.

Uiteindelijk vonden we op de weg richting Den Bosch toch nog een achtste speler in een woonwijk van Roosendaal, en zo hadden we in ieder geval nog een wissel.

Redelijk laat kwamen we aan bij het zwembad: het Sportion. Het lijkt wel een soort vesting. Naast een zwembad zijn er ook nog diverse andere sportvoorzieningen.

We speelden een bekerwedstrijd tegen het eerste team van Aquamigos. Dit team speelt in de eerste klasse van ons district. Wij spelen in de derde klasse. Dit klasseverschil was in het begin wel merkbaar, maar nog niet zo groot. 3-1 na de eerste periode en 6-2 na de tweede periode. Dat viel nog wel mee.

Maar hierna werd het verschil wel steeds duidelijker. Met slechts een wissel aan onze kant en vier bij Aquamigos werden we zowel fysiek als tactisch in de derde en vierde periode overspeelt: 16 - 3. Onze laatste goal kon ik scoren uit een manmeer situatie. We speelden de manmeer goed uit en het gaatje in de hoek was net groot genoeg om de bal langs de keeper te schieten. Maar verder gingen we van ver schieten en te snel risicovolle passes geven.

We zijn nu niet gelijk uitgeschakeld in de beker, want er zijn vijf teams in een soort bekercompetitie ingedeeld. En dus spelen we over twee weken onze tweede bekerwedstrijd thuis tegen De Warande.

Ik hoop dat we dan in ieder geval met wat meer spelers zijn om een betere wedstrijd te kunnen spelen.

Geen opmerkingen: