30 september 2008

Scheidsrechter test

Gisterenavond was er een scheidsrechtersavond voor de scheidsrechter van district 5. Het district is nogal groot (Zeeland, Noord Brbant en Limburg) en dus waren er drie avonden. De laatste was dus gisteren in Tilburg.

Voorafgaand aan de informatieavond kregen scheidsrechters die wilde promoveren naar niveau Ya en Yb of naar niveau X.

Aangezien ik dacht ook naar Ya te promoveren, ging ik ook de toets doen. Ik had tenslotte van de Kring Scheidsrechterscommissie in Utrecht netjes een email gekregen dat ik zou promoveren naar Ya.

Voorafgaand aan de test bleek dat er de vorige twee avonden nog niemand 16 of meer vragen goed had en dus geslaagd was. Dat beloofde niet veel goeds.

De vragen op zich waren pittig, maar met gezond verstand en de benodigde spelregelkennis wel te doen. Uiteindelijk bleek ik 1 van de vier te zijn die er 16 of meer goed had. Ik had er precies 16 goed en dat was dus voldoende voor promotie.... of toch niet?!!!??

Nee dus, want district 5 wil eigenlijk wel eens met eigen ogen zien (een beoordelaar dan) welk niveau ik nu werkelijk heb. Kennelijk is het vertrouwen tussen de diverse kringen en districten niet zo groot om elkaars promoties zo maar over te nemen.

Voor afgelopen zondag zou ik al beoordeeld worden, maar (gelukkig) was de beoordelaar ziek). Als het goed is, wordt ik nu as zaterdag beoordeeld. En nu maar goed fluiten.

Geen opmerkingen: