04 september 2008

Training met een dipje

Gisterenavond had ik enorm veel zin om weer te gaan trainen. Ik was moe uit mijn werk gekomen en dacht: nu moet ik wel gaan zwemmen, want dat is juist goede ontspanning.

Na rustig 200 meter ingezwommen te hebben begonnen we met een paar series van 200 m en 100 m met een paar mooie variaties van slagen en oefeningen die voor het polo zo belangrijk zijn :-) Daarna kwamen de plankjes weer :-(

De eerste keer slechts 50m benen borstcrawl. Eitje, dacht ik nog. Maar in de laatste 10 meter schoot de kramp in mijn linkerkuit. Balen! Dus heb ik op de kant de kramp er weer uitgekregen en daarna ben ik weer rustig verder gaan zwemmen. Maar de kramp kwam steeds weer bijna terug.

Met zwemmen ging ik dus niet meer voluit. Toen we in de breedte gingen zwemmen hebben we weer veel met benen om-en-om gedaan en "dan wel graag voluit!" zei de trainer nog. Nou dat voluit leek me geen goed idee, voor mij gisteren en gelukkig begreep Anton dat ook.

Met de bal liep alles daarna weer wel erg lekker, ook voor mij. Na wat inschieten hebben we weer een partijtje op 1 helft van het bad gedaan. Het accent lag vooral op het goed verdedigen. En tenslotte hebben we ook nog manmeer geoefend.

Na de training was er nog tijd voor iets te drinken in "de multifunctionele ruimte". Dit "clubhuis" is van alle verenigingen die in De Stok zwemmen. Het was gezellig om zo ook eens met een paar mensen aan de praat te raken.

Achteraf dacht ik: waarom krijg ik nu wel kramp in de training en de vorige weken niet? Mijn conditie is toch beter nu? Ik denk dat het komt omdat ik niet zo lang heb ingezwaaid en met name minder aandacht heb besteed aan het strekken van mijn arm- en beenspieren. Volgende week dus weer 5 minuten eerder weg en dan wel goed inzwaaien en strekken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je weet dat de gouden regel is "goed inzwaaien, niet alleen vooraf maar ok achteraf" :-)

Anoniem zei

bij de rijkspolitie hebben ze lange tijd 'opzwaaiers' gehad tijdens de files. Zitten die dan ook allemaal op waterpolo?