30 maart 2009

Fietsen

Tijdens de grote opruiming van ons huis en schuur in De Meern had ik mijn oude en versleten fiets al richting de vuilstort gebracht. Dus ben ik al geruime tijd zonder eigen fiets. Dit kwam me al meerdere keren op kritiek te staan van onder andere Jeroen en Wendy.

Gelukkig kreeg ik van hen met mijn verjaardag al een nieuwe fiets. Helaas was die fiets zowel als model en ook als kleur niet helemaal mijn smaak. Ik kon er bijvoorbeeld ook geen kinderzitje op bouwen om Inge of Ylse te vervoeren. Ook Vibeke haar fiets was echt aan vervanging toe.

Redenen genoeg om vorige week zaterdag naar nieuwe fietsen te gaan kijken. Hemelsbreed zit de fietsenwinkel op nog geen 200 meter van ons huis. En die winkel heeft heel veel fietsen. Ze lijken ook allemaal erg op elkaar als je er van een afstandje naar kijkt. Bijna iedere recreatieve fiets heeft tegenwoordig wel 7 of 8 versnellingen, verende vorken en mooie (geïntegreerde) verlichting.

Dat zit dus nu ook allemaal op onze nieuwe fietsen. Gisteren heb ik rijdens het mooi weer de kinderzitjes gemonteerd. Klaar voor de lente, zou je zeggen. Tijdens het testritje gisterenmiddag bleek alleen dat de versnellingen van de fiets van Vibeke niet goed functioneerden. Die mag dus nog even terug naar de winkel.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat zit er nou niet binnen 200 meter in Oud-Vossemeer???

Anders moet die arme man zich helemaal het apenzuur rennen de hele dag door...