12 april 2009

Gefloten in Roosendaal

Donderdag kreeg ik een mailtje van Evert van Lieshout met de vraag of ik weer een keer kon invallen dit weekend. Aangezien er dit weekend maar drie (inhaal)wedstrijden waren in het district 5 en twee daarvan door mijn eigen vereniging Hiernonymus gespeeld werden, dacht ik heel even dat ik gevraagd was voor de derde wedstrijd in Uden.

Dat bleek niet zo te zijn. Nadat vele anderen al zonder succes gepolsd waren voor de wedstrijd in Roosendaal, zat er voor Evert niets anders op dan een scheidsrecter van de eigen vereninging te vragen.

Het is voor mij redelijk makkelijk om neutraal te fluiten ook in wedstrijden waar teams van de eigen vereniging spelen. Vorig seizoen floot ik in Amersfoort al een keer het eerste team van mijn toenmalige vereniging Watervlo. Ook dat ging me goed af.

De overeenkomst tussen die wedstrijd en de wedstrijd van gisteren was het grote aantal persoonlijke fouten. Net als toen werden de dames snel moe en werden er veel fouten gemaakt met het over de tegenstander heen leunen en zwemmen. De meeste persoonlijke fouten waren gisteren voor DBD. DBD scoorde ook de meeste doelpunten en wonnen dus.

Een groot deel van mijn eigen team was toeschouwer op de verder lege tribunes in De Stok. Na de wedstrijd hebben we dus weer even gezellig bij kunnen praten.

Geen opmerkingen: