11 oktober 2005

Planning

Het is leuk om bij een bedrijf te werken die anderen bedrijven helpt bij het verbeteren van de planning. Vanuit mijn logistieke ik, kan ik daar leuk bij helpen.

Het vreemde is echter dat de planning bij ons zelf voor geen meter meer klopt. Iedereen mag zich met de planning bemoeien en degene die de planning echt moet doen laat zijn oren gewoon hangen naar wat iedereen maar roept. Echte knopen worden niet doorgehakt. Bovendien is het 40 uur per week contraint duidelijk uitgezet. Alles wordt gewoon over de schutting gegooid. FritZ lost het wel op. En ik ben niet de enige die aan de andere kant van de schuttting zit.

Kortom: Erg frustrerend.

Ik ben meer bezig met het op orde krijgen van mijn eigen planning dan met het werken. Er gaat gewoon erg veel energie in zitten.

Gelukkig zijn er ook leuke dingen. De scheidsrechtercursus bijvoorbeeld. Gisterenavond was de laatste cursusavond. Volgende week is het examen. Ik moet nog wel een hoop studeren, want het is geen makkie. Een 6- is onvoldoende; 35 van de 43 open vragen moeten goed zijn.

De planning van het afgelopen weekend was dan wel weer goed, maar ja. Die maak ik dan ook samen met Vibeke. Zaterdag hebben we gezellig met Inge boodschappen gedaan in Nieuwegein. Zaterdagmiddag kon ik ook fijn met mijn dochterje spelen. Ze was erg wakker en mama was bij de kapper.

Zaterdagavond moest ik spelen. Het was een gekke wedstrijd. Ondanks dat we maar met 4 - 7 verloren hebben, had ik geen moment het gevoel dat we echt in de wedstrijd zaten.

Daarna heb ik nog dubbel genoten van heren 1. De wedstrijd zelf was leuk en had een paar echte mooie acties. En de wedstrijd werd gefloten door 1 van de curusleiders van de scheidsrechtercursus. Aangezien we op maandagavond merkwaardige acties van scheidsrechters bespreken, kon ik mooi een paar ideeen opdoen. Gelukkig floot hij best wel sterk!

Na heren 1 ben ik nog doorgezakt in het clubhuis. Het was 1.30 voodat ik thuis was. Dat merkte ik wel afgelopen zondag. De dag begon traag.

Mijn nicht Madeleine Last legde op de Floral Movement beurs haar proeve van meesterschap af en dat was best wel een mooi moment voor haar. Ze had een hele stand ingericht met door haarzelf gemaakte voorwerpen over het thema "Transparante Grenzen". Het gaat hierbij om bloemen en kunst. Het gebruikt van bloemen en andere natuurlijke transparante materialen in allerlei gebruiksvoorwerpen, zoals placemets, gordijnen etcetera. Schitterend om te zien. En... ze is geslaagd.

Zondagavond zijn we gezellig gaan eten bij mijn vader. Mijn zus en haar vriend waren er ook. Ze hadden nog leuk nieuws, want ze gaan komende winter meer naar Going.

Verder zijn de vier winnaars van de Division Series bekend in de play offs van de MLB. De Cardinals en de White Sox wonnen makkelijk van respectievelijk de Padres en de Red Sox. De overwinning van de Astros op de Braves was een mooie. De vierde wedstrijd duurde maar liefst 18 innings (en telde welliche wel voor twee). Roger Clemens maakte zijn eerste relief appearance na meer dan 20 jaar en won de wedstrijd voor de Astros. Andruw Jones en de Braves liggen er dus uit.

Houston Astros' Roger Clemens throws against the Atlanta Braves in the 16th inning of Game 4 of the National League Division Series, Sunday, Oct. 9, 2005, in Houston.

Afgelopen nacht wonnen de LA Angels van de NY Yankees in de vijfde en beslissende wedstrijd. Een rookie pitcher die het jaar begon op AA niveau won van Mike Mussina en Randy Johnson: 5 - 3 voor de Angels. Flitspaal blij, FritZ ook blij.

Los Angeles Angels closing pitcher Francsico Rodriguez celebrates as he makes the final out at first on New York Yankees' Hideki Matsui to end Game 5 of the American League Division Series with a 5-3 win. The Angels clinched the series with the win and will play the Chicago White Sox in Game 1 of the ALCS on Tuesday.

1 opmerking:

Anoniem zei

Mooi statement:
'De dag begon traag'....

Stomdronken dus ?