25 september 2006

Geknipt voor FritZ?

Toen FritZ nog in Capelle woonde had hij een erg fijne kapster. Ze deed haar laatste deel van de opleiding bij de kapsalon waar ik toch al werd geknipt. Ooit is ze aan mijn haar toevertrouwd, omdat degene die mij zou knippen ziek was. Daarna heeft er nooit meer iemand anders aan mijn haar mogen zitten. Het was altijd goed, netjes en secuur.

Helaas verliet ze de kapsalon na een paar jaar, omdat ze ging samenwonen met haar vriend in de Hoekse Waard, Oud Beijerland als ik het goed heb. Het reizen naar Capelle vond ze te ver. Begrijpelijk, maar voor mij een klein drama. Daarna heb ik een tijdje wel een redelijk alternatief gehad bij diezelde kapsalon, maar nooit was het meer zoals toen.

FritZ verhuisde naar De Meern. En de zoektocht naar een kapper begon opnieuw. In Vleuten kwam FritZ als eerste terecht. Drie kapster van de salon heeft FritZ versleten, maar zelfs de derde was eigenlijk niets. FritZ twijfelde of hij niet gewoon in de Hoekse Waard alle kappers moest langsgaan....

Totdat op een dag mijn buurman zei: waarom ga je niet hier in de wijk? Je kan er lopend naar toe en bovendien zijn ze ook nog eens goedkoop. Bovendien: er werken ook nog leuke kapsters. De keuze was makkelijk gemaakt. Op zijn advies een afspraak gemaakt bij Sabrina. Ik wist niet wat er gebeurde. Het was goed, netjes, secuur en zat goed, beter, best. Eindelijk... FritZ had weer een kapster die knippen kon zoals FritZ dat fijn vind.

Ruim drie jaar knipte Sabrina mij. Maar deze lente vertrok Sabrina bij mijn kapsalon. De reden weet ik nog steeds niet, maar FritZ was niet blij. Inmiddels heeft FritZ weer drie verschillende andere kapsters bij de salon gehad en ook de derde voldoet eigenlijk nog steeds niet. Alternatieven in de buurt durf ik niet aan, mede gezien de slechte ervaringen van vijf jaar geleden toen we hier net kwamen wonen.

Eigenlijk was ik al een beetje berustend ervanuit gegaan dat ik gewoon weer moest wachten op een stagaire om die een kans te geven....

Tot vanmiddag. FritZ was pas net thuis toen Vibeke met de mededeling kwam dat Sabrina had gebeld. Ze is voor zichzelf begonnen. En knipt nu aan huis. Dat zijn goede berichten. FritZ vindt het hoogtijd voor een knipbeurt op niveau. De afspraak wordt snel gemaakt.

2 opmerkingen:

Frans zei

"FritZ, ik complimenteer je met je prioriteiten! Een heer herken je aan de mate waarin hij zich immer verzorgd presenteert. Bij mij is het met name de snor die veel onderhoud vraagt. Ik weet precies wat je bedoelt: een man laat niet zomaar elke vrouw aan de beharing op zijn hofd knippen. Ik ben blij voor je dat Sabrina je weer heeft gevonden. En ik moet daarbij zeggen, geen dag te laat!"

Anoniem zei

zoals Sabrina ook ooit haar 'zang' (en andere?) kwaliteiten aansprak: "boys,boys, boys!"

Periodiek ritje Delfgauw lijkt me voor een beginnend zelfstandige het overwegen waard.