26 september 2006

Kramp

Gisterenavond ben ik twee keer op en neer gereden naar het zwembad. Eerst heeft FritZ samen met Jeroen even het clubhuis opengemaakt voor de scheidsrechtercursus. Later op de avond heeft FritZ weer meegedaan met het trimwemmen.

We deden onder andere een goede oefening om acht keer twee banen te zwemmen in exact dezelfde tijd. Dat lukte wonderbaarlijk goed. Aan het eind van de training werd mijn slipper door Anne op zijn dijfvermogen te testen. Dus testte ik vervolgens Anne haar drijfvermogen. Zij gooide de slipper nog verder het bad in en dus sprong ik achter haar aan.

Dat had ik beter niet kunnen doen.....

Gelijk bij het afzetten van de kant schoot de kramp in mijn kuit en niet te weinig. Met pijn (letterlijk) en moeite weer op de kant gekropen. Anne had de slappe lach, maar kon gelukkig nog wel de kramp uit mijn kuit duwen.

Eenmaal thuis kon ik de slaap niet vatten. Kramp dreigde steeds opnieuw. En toen ik eenmaal sliep duurde het dan ook niet lang totdat de kramp ook in mijn rechterkuit schoot. Nu kon Vibeke de kramp eruit duwen. Daarna sliep FritZ ook weer slecht.

FritZ verbaasd zich wel erg over de kramp, want ik was op tijd in het zwembad en heb goed ingezwaaid en rekoefeningen gedaan. Volgende keer zal FritZ nog intensiever inzwaaien.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Harder zwaaien mag best, maar om kramp te voorkomen kan je beter voldoende drinken (en dan geen bier!)

Anoniem zei

Je wordt ouder Papa.....