02 januari 2008

Draaien

Afgelopen maandag op oudjaarsdag merkte ik pas hoe lastig of hoe makkelijk draaien kan zijn.

Allereerst was het gewoon 31 december en heb ik dus 'gewoon' weer oliebollen gebakken. Dit keer wel in verkorte vorm, want ik had niet zo veel tijd. Dus bakte ik wel oliebollen met rozijnen, maar geen oliebollen zonder rozijnen en appelflappen. Het draaien van een oliebol is makkelijk. Met een vork in het vet wip je ze zo om.

Het draaien van een baby in een buik is een stuk lastiger. Ten eerste is de voorbereidingstijd een stuk langer. Om 13 uur moest Vibeke in het ziekenhuis zijn. Allereerst zou ze ongeveer 30 minuten met haar buik aan de ctg scan mogen liggen om te controleren hoe de hartslag en bewegingen van de baby zijn. Dit duurde bijna anderhalf uur, omdat de gynaecoloog het nogal druk had om deze oudjaarsdag.

Om kwart over twee begon het draaien. Eerst een prikje met weeremmers. Daarna ben ik door Vibeke redelijk fijn geknepen, omdat de poging tot draaien erg pijnlijk was. Helaas is het draaien van de baby in de buik ook niet gelukt. Volgende week mag Vibeke daarom weer langs bij de gynaecoloog.

Hoe lastig het soms kan zijn om een baby te draaien, zo makkelijk en vanzelf draait 2007 zich om en dient 2008 zich aan. Zonder verdere inspanningen stond er om twaalf uur's nachts zo maar een nieuw jaar voor de deur. Samen met Der Chef en familie en de buurtjes hebben we het jaar ingeluid.

Geen opmerkingen: