20 juli 2008

Weekendje klussen

Het eerste weekend in ons nieuwe huis stond in het teken van klussen, klussen en nog eens klussen.

Het begon eigenlijk al op vrijdag. Toen heb ik de dragers en de meubelplanken voor op zolder en de garage gehaald. Op vrijdag was het gelukkig niet zo druk als op zaterdag in de bouwmarkt. Dus kon ik snel slagen.

Gisteren ben ik eerst met Inge boodschappen gaan doen. Het was lang geleden dat ik samen met haar alleen boodschappen was gaan doen. Dat was weer ouderwets gezellig, want Inge kan echt genieten van het boodschappen doen.

Daarna begon het klussen echt. De stellage in de garage en op zolder hingen redelijk snel. Dus kon ik 's middags nog op zoek naar een kast voor het gangetje op zolder. Kastruimte was schaars geworden, omdat we de stellingkast op zolder hebben achtergelaten in De Meern. Helaas was de beoogde kast bij de Praxis al uitverkocht.

Na een kleine inventarisatie bleek toch dat IKEA weer eens de beste optie was. En dus reed ik om even voor vijf uur de overvolle parkeerplaats van de Zweedse meubelmaker op. Kennelijk ben ik niet de enige die weet dat ze op zaterdag ook tot 20:00 uur open zijn.

Met een kast voor de zolder en een kast voor de werkkamer + nog een paar accessoires reed ik een uur later weer weg. Veel kijkers, weinig kopers, dus ging alles nog redelijk snel bij IKEA.

's Avonds hebben Vibeke en ik dan de garage en zolder opgeruimd. Klaar voor de zondag.

En vandaag dan...? Vandaag ging ook goed. Het logeerbed op zolder is in elkaar gezet. De kast voor op zolder staat in elkaar. De kapstok hangt. De handdoekenhanger + het schrijfbord in de keuken hangt ook. En de lampen in de kamer van Inge en Ylse zijn ook opgehangen.

Moe maar voldaan. Dat is na zo'n klusweekend wel de score.

Geen opmerkingen: