26 augustus 2008

Benen

De tweede week trainen in het water van De Stok begon (en eindigde) gisteren.

Veel zwemmen, zo zei de trainer, stond er op het programma. Uieindelijk viel het zwemmen wel mee: 1200 meter. Maar weer met twee series van 75 meter benen borstcrawl. En natuurlijk mochten we ook nog twee banen benen schoolslag doen. Al met al was 200 van de 1200 meter dus weer benenwerk. Ik begin er aan te wennen, maar leuk vind ik het niet.

Na het zwemmen hebben we nog een paar goede oefeningen voor het benen om-en-om werk gedaan. Dat kost wel kracht en ik moest oppassen niet met een been in de kramp te schieten.

De ballen waren inmiddels in het water en dus kon er lekker rondgespeeld worden. Vervolgens mochten we een paar keer schieten op doel en hebben we nog wat 1-0 situaties met verdediger in je nek en dan maar afwerken op het doel gadaan. De laatste 5 minuten was voor een intensief partijtje op één doel. Toen ik midvoor lag, bleek dat nog niet iedereen wist dat ik linkshandig ben, want de pass kwam (veel te ver) aan mijn rechterkant voorbij.

Zo vliegt een uurtje weer voorbij. Mogen ga ik nog één keer trainen in de openlucht. Kilometers maken onder leiding van Jeroen. Leuk!

Geen opmerkingen: