04 september 2008

Gered

Gisteren op het moment dat ik gedag zei tegen Vibeke om richting de training te rijden viel mijn oog op de tv en zag ik dit op het NOS Journaal:

Dus ik riep: Hochjoch.

Nou blijkt dat als er een controlelampje kapot is dit de gondel zo maar laat stoppen. En als dan tijdens de noodstop de trekkabel over de draagkabel heengeslagen is, dan kan je niet zo maar meer verder. Dus moesten er 79 mensen uit de gondels gered worden.

Gelukkig komt het niet vaak voor dat de trekkabel over de draagkabel heenslaat bij een noodstop, maar nou ken ik de HochJoch lift redelijk goed van een paar vakanties in het Montafon in de zomer en de winter. En dan durf ik best te beweren dat de trekkabel van de HochJoch-bahn er altijd vrij losjes bij hangt. Wat de experts ook beweren...

Maar dat dit nieuws is voor het NOS Journaal (kijk op 9 min 20 sec) ... Is de komkommertijd dan nog niet voorbij?

Geen opmerkingen: