29 september 2011

Geocaches 29 september 2011: #1144 tm #1146

# 1144: Den Bommelse Gors

Nadat ik eerst een paar uur thuis had gewerkt, reed ik daarna in alle rust naar kantoor in Capelle aan den IJssel. Geen files, geen mist, geen openstaande bruggen en uiteindelijk maar een enkele geocache.

De koeien vonden het maar erg interessant wat ik hier kwam doen. Ik kwam natuurlijk niet om hen te melken, maar om een schatje te vinden. Die zat netjes verstopt.

# 1145: Mooi Hoeksche Waard 3

Op de terugweg uit kantoor naar huis moest ik sowieso nog in Numansdorp langs om een nieuwe (gebruikte) fiest voor mijn dochter op te halen. En dus was ik al op tijd de A29 af te gaan om een stukje binnendoor te rijden. Ik zou wel zien of ik uiteindelijk bij drie of vier caches zou blijven steken.

Uiteindelijk werd het er slechts één en wel deze. Nadat ik dacht dat ik het kokertje ongezien had kunnen loggen, werd ik op de terugweg aangesproken door de bewoner van het huis naast de molen.

De oude man - 88 jaar bleek later - vroeg me of ik het had gevonden. Kennelijk was hij dus op de hoogte van de cache. Natuurlijk had ik hem gevonden (zo moeilijk was de cache niet). De lieve man vroeg hoe lang de cache er nog zou zitten. En nadat ik hem had vertelt dat ik dat niet wist, begon een leuk en mooi gesprek over geocachen.

De man vond het toch maar erg mooi en heeft vol bewondering op mijn Oregon 450 gekeken en met eigen ogen gezien dat we op 7 meter van de cache stonden met een afwijking van 3 meter.

Ruim 15 minuten later kon ik dan toch terug naar mijn auto. Een cache en vooral een mooie ervaring rijker.

# 1146: Hellegatsplaten: DE BONUS

Nadat ik de nieuwe fiets voor Inge had opgehaald in Numansdorp, ben ik binnendoor (dus via de parallelbaan) weer richting Goeree - Overflakkee gereden. Hier lag nl. nog een cache die ik ook nog niet had gevonden en die al langere tijd opgelost klaar lag.

De weg naar de cache was makkelijk en het vinden van deze grote cache nog veel makkelijker. Veel belangrijker waren de andere caches in de Hellegatsplaten serie die mij al op veel mooie plekjes heeft laten komen.

Geen opmerkingen: