18 september 2005

Cuba wereldkampioen


De kaartjes voor het WK had ik sinds ik ze van BoomBoom gekregen heb netjes in mijn zomerjas bewaard, onder het motto 'dan kan ik ze in ieder geval niet vergeten. Totdat ik gisterenmiddag op de afslag naar Blijdorp bedacht dat ik mijn winterjas en niet mijn zomerjas had meegenomen. Dus 'nog even' terug naar huis om het kaartje op de halen. 70 minuten later stond ik in het familiestadion. Samen met Der Chef en De Lange een broodje gehaald en vervolgens geprobeerd om met broodje en al een goede plek te vinden in het stadion. Uiteindelijk hebben we een mooie plek gevonden bij de dug out van Cuba. Teigertjuh & de rest van de crew zijn eerst nog in Haarlem geweest, dus kregen we het verzoek om ook nog een paar plaatjes vrij te houden op plekken waar we eigenlijk niet mochten zitten, maar goed. de kaartcontrole tijdens het toernooi was niet het sterkste punt van de organisatie.

Om zeven uur begon in een uitverkochte familiestadion de finale van het wk honkbal en het werd een pitchersduel. Typisch Aziatisch werd door Korea ook weer midden in de count een pitcher gewisseld.
Cuba scoorde in de vierde, vijfde en zevende inning een puntje en Korea kon niets inbrengen tegen Dany Betancourt en closer Pedro Lazo.
Cuba kon in de laatste inning ook niets beginnen tegen Kim. Inderdaad ,de Kim die ook al 100 ballen op Nederlanders had gegooid de vorige avond.

Na de prijsuitereiking op het veld, die "poco poco" verliep, werden de individuele prijzen uitgereikt in het 'promodorp'. Met Teigertjuh op mijn nek hebben we nog uitgebreid kunnen juichen voor Dirk 'lange klap meneeer' van 't Klooster (best defensive player), Diegomar Markwell (best LH pitcher), Danny Rombley (best 3 outfielders) en Percy 'p the man' Isenia (best 1B player).

Geen opmerkingen: