13 juli 2006

Mutti

Gisterenavond had FritZ een meer dan gezellig gesprek met Mutti.

Voor degenen die Mutti nog niet kennen. Mutti heb ik leren kennen toen ik voor de eerste keer weer ging skien in Oostenrijk. Inmiddels is dat al weer meer dan 20 jaar geleden. Sindsdien komt FritZ ieder jaar weer terug bij Mutti op vakantie. Meestal voor de wintersport, soms voor de zomervakantie en soms ook voor allebij.

Mutti is een schat van een mens. Ze is zorgzaam, lief, humoristisch, sportief, hardwerkend, recht door zee en bovendien dierenliefhebster en boerin. Mutti heeft ook lekkere Schnaps, lekker bier en altijd lekker ontbijt. Maar dat is bijzaak.

Mutti is voor mij het voorbeeld hoe je een gezin, een baan en boerderij tegelijk kan runnen. Sammen met haar man dan, dat wel. Mutti was mijn getuige tijdens mijn bruiloft met Vibeke. Ik ben nog steeds zo trots en blij dat ze hiervoor toen naar Nederland is gekomen.

Mutti is ook gek op kinderen. Haar eigen kinderen staan natuurlijk voorop, maar ook Emma (van FritZ der Chef), Bernie en inmiddels Inge krijgen van haar weer bovengemiddeld veel aandacht en liefde. Kennelijk is dat bij mij dan ook zo geweest.

Ook gisteren ging het dus vooral weer over haar kinderen. De koeien, de varkens, Raymond, Louise, Emma nauurtlijk, Vibeke, Inge en mijzelf. Mutti klonk uitgerust. Uitgerust van de lange stressvolle winter. Mutti was volledig in zomerstemming, want ook in Going is het lekker weer, al weken.

Toch moest ik haar alvast weer even voorbereiden op de winter, want de FritZ & FritZ Express gaat natuurlijk weer naar Oostenrijk. Het complete Biohotel aan de Kaiserweg is weer voor een week afgehuurd. Ook al mag ik eerst nog op zomervakantie... ik heb er nu al eigenlijk weer zin in.

1 opmerking:

Anoniem zei

'Mutti heeft bier en schnapps.....'

Mutti is een mutti naar mijn hart !