23 augustus 2006

Opgezegd

Ooit heeft FritZ een abonnement genomen op de Veronica Gids. Toen kon je nog niet overal alle tv programma's vinden en was een gids nog handig.

Tegenwoordig heet de Veronica Gids al weer jaren Veronica Magazine. Er staat ook veel meer in dan de tv programma's. Inhoud die FritZ meestal overslaat. De programmering zelf kan je tegenwoordig overal (krant, teletekst, internet) al nalezen. Redenen genoeg om op te zeggen dus.

Een ander verhaal is mijn tweede opzegging van deze week. FritZ heeft een briefje gestuurd aan 'De Laan'. Vroeger werd deze locatie aangeduid als 'De Gracht', maar na de verhuizing naar 'De Laan' ging dat niet meer. Kortom, FritZ is met ingang van 1 januari komend jaar ook geen lid meer van de VVD.

Deze lastige beslissing heb ik dan toch maar genomen. Het gevoel met de partij is compleet weg. Zowel op landelijk als lokaal niveau. Dit had ook zo geweest als Rita Verdonk lijsttrekker was geworden. De binding met de partij is voor mij gebaseerd op gevoel en gedachtengoed. Het gevoel is dus weg, maar het gedachtengoed blijft. De twijfel heeft lang in mijn hoofd gezeten. De VVD heeft nog een jaar extra de tijd gekregen, maar het gevoel heeft gewonnen.

Dit wil overigens niet zeggen dat ik mij nu spontaan ga aanmelden bij De Partij van het Fatsoen.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Beslissingen op gevoel zijn veelal de beste.....

Frans zei

Dat van dat Veronica Magazine, dat vind ik niet zo spannend, maar het opzeggen van je lidmaatschap van de VVD, dat is nogal wat. Ik kan me nog goed herinneren dat je band met de partij enige jaren geleden heel sterk was. Jammer voor je dat het gevoel nu weg is. Zegt iets over jouw ontwikkeling in de laatste jaren, zoals het ook iets zegt over de VVD. Ik hoop dat je je er goed bij voelt.

Frans zei

"Je bent overigens van harte welkom bij mijn Partij voor het Fatsoen. We zoeken nog iemand die een verkiezingsprogramma kan doorrekenen."

Mark zei

Tja, ik ben nog nooit abonnee geweest van welke omroepgids dan ook, terwijl ik bv een jaar of 10 geleden best wel veel tv keek. En dat van de VVD, da's een goeie beslissing.