18 september 2006

Watervlo3 @ Meerkoeten 2 : 4 - 5

Zaterdag stond voor FritZ in het teken van waterpolo. En... naar wat later bleek in het teken van doorrijden.

Om 3:45PM CET mocht ik mijn eerste twee wedstrijden van het seizoen fluiten in Amersfoort. Als eerste een dameswedstrijd in de eerste klasse van de kring. Die wedstrijd begon een stuk later door de uitloop van de vorige wedstrijd. Net toen ik wilde beginnen, werd ook het doel er nog eens uitgehaald. Materiaalpech... en weer 15 minuten vertraging. Al met al begonnen we wel drie kwartier later. De wedstrijd was goed te doen.

Vervolgens een aspriranten onder de 16 wedstrijd. Dat is andere koek. Jongens vol in hun ontwikkeling. Snelheid en kracht is zeer verschillend verdeeld. Sommige jongens zijn qua capaciteiten veel verder dan anderen. Ook met de trucjes van het spel komen sommigen veel beter tot hun recht dan anderen. Een leuke pot, ondanks het verwijt van de thuiscoach dat ik te streng fluit. Persoonlijk vindt FritZ dat deze jongens gewoon de regels moeten kennen. En dan hoort daar ook bij dat het weggooien van de bal tijdens dood spel leidt tot een persoonlijke fout. Hoe vervelend dat ook is als dat het breekpunt van de wedstrijd is.

Hierna ging FritZ in racetempo over de A1 en A9 naar Abcoude, want al met al was het erg krap geworden om om 6.30 PM in het water te liggen aldaar. Ook nog druk en file. Dat kon ik niet gebruiken. Om 6.25 PM CET zette ik de auto stil op de parkeerplaats van het zwembad in Abcoude. En hoorde ik nog net het bericht op Radio1 dat Pioniers van Neptunus heeft gewonnen. Shit, ook dat nog.

Met de spelerskaarten in de hand vloog ik het zwembad binnen en konden we toch nog op tijd beginnen. Ik speelde een slechte pot. Ik liet me een keer met een vrije worp de bal ontfutselen terwijl de scheids niet oplette. Verder probeerde ik een u20 te versieren door in een blok te gooien wat te dichtbij lag, maar daar dacht de scheidsrechter anders over. En tot slot kreeg ik zelf nog een persooonlije fout tegen waar het beslissende doelpunt uit ontstond.

Het verdriet hebben we dan maar even weggedronken in ons clubhuis. Ook heren 2 had nipt verloren. Maar jeugd en heren 1 hebben gewonnen.

Geen opmerkingen: