19 december 2006

Mooi en functioneel

Vanochtend las ik in de (digitale versie van mijn) krant het onderstaande stukje over lichtoverlast.

De foto komt mij bekend voor. Dit gebouw staat vlak bij de bushalte die ik altijd gebruik om naar Utrecht te gaan als ik Inge op het kinderdagverblijf heb gebracht. Kijkend vanaf de bushalte naar dit gebouw denk ik altijd: dat ziet er mooi uit overdag. Architectuur is best mooi.

Maar dan lees ik dus vanochtend het stuk in de krant over lichtvervuiling en zie de foto die erboven staat. Dat is wel schrikken. Het gebouw heb ik nog niet in het donker gezien. De foto en het stukje maakt duidelijk dat architectuur wel mooi kan zijn, maar lang niet altijd functioneel.

Wanneer is iets mooi en functioneel? Het is een lastige combinatie voor mijn gevoel.

1 opmerking:

Frans zei

Ik vind Belladonna mooi én functioneel.