18 december 2006

Nog één keer Brussel?

Waarschijnlijk maak ik op dit moment mijn laatste reis naar Brussel in dit project. Het is in ieder geval de laatste reis van dit jaar. Dat komt omdat het project in de twee Kerstvakantieweken even een kleine pauze heeft,

Het project dreigt naar Mainz te verhuizen. Dat heeft voordelen en nadelen. Ik vind Brussel geen fijne stad. Het is druk, onrustig, chaotisch en zeker niet mooi in de omgeving waar ik mag vertoeven. Het is wel makkelijk met de trein aan te reizen, ondanks alle pogingen van de NS om mij het reizen van Utrecht CS naar Rotterdam CS vanochtend bijna onmogelijk te maken. En sinds een paar weken ben ik niet helemaal alleen omdat er een collega in een ander project ook af toe in Brussel zit.

Om in Mainz te komen biedt de trein niet echt een alternatief. De eerste ICE vertrekt om 6:45 van Utrecht CS en dat is te laat om op een fatsoenlijke tijd te kunnen beginnen. De auto is hier echter een beter alternatief, want de route naar Mainz heeft zich in het verleden als filevrij bewezen. Mainz biedt nog meer voordelen: een fijn hotel, met een erg fijne kamer en een goed restaurant. En dat tegen dezelfde kosten als het IBIS in Brussel. Bovendien is Mainz niet chaotisch en wel een gezellige stad met historie en cultuur.

Persoonlijk wegen de voordelen van Mainz op tegen de nadelen en hoop ik dat de locatiewissel doorgaat, Deze week, zo vlak voor de Kerst wordt het nog even vier dagen door de zure appel heenbijten in Brussel.

Geen opmerkingen: