03 januari 2007

CD Wisselaar UIT : Tom Waits - Orphans

Artiest : Tom Waits

Album : Orphans: Brawlers, Bawlers & Bastards

FritZ Mening : Het was een hele opgave om deze drie rauwe CD's door te komen, maar het is gelukt. Een paar jaar geleden gaf Tom al eens een concert in Amsterdam. In Carre volgens mij. Mensen deden bijna een moord om daarbij te mogen zijn. Er was zelfs een reportage over in het acht uur journaal. Tot dan toe kende ik Tom Waits helemaal niet. Zijn rauwe stem gaf mij ook niet gelijk de impulsen om zijn werk te gaan beluisteren en dus verdween Tom Waits ook weer uit mijn blikveld. Een paar weken geleden kwam er een driedubbele CD van hem uit. Met pijn en moeite alle tracks een kans gegeven. Ik weet nog steeds niet of het nu een lange klaagzang is van deze man. Deze muziek kan mij in ieder geval niet boeien.

Geen opmerkingen: