29 januari 2007

Fluiten en spelen

Zaterdag floot ik mijn eerste twee wedstrijden van het nieuwe jaar. Na ruim een maand niet gefloten te hebben, was dat best wel even inkomen.

Toch ging het niet onaardig. De tweede wedstrijd die ik floot werd ik bovendien beoordeeld. Na de scheidsrechtersbijeenkomst in november heeft de Kring Scheidsrechters Commissie toch weer een goede mogelijkheid gevonden om beoordelaars in te delen. Ik vind het wel fijn om beoordeeld te worden. Zeker als dat gebeurd met opbouwende kritiek en tips zoals afgelopen zaterdag.

Ik heb weer een paar goede tips gekregen van een oude rot in het vak en ook nog een paar complimenten.

Ik moet opnieuw mijn bewegingen nog een beetje bijschaven. Ik heb de neiging om met mijn tweede arm de plaats van overtreding aan te wijzen. Ik kan dat beter niet doen. Spelers weten vaak heel goed waar de bal genomen moet worden. En als ze het dan niet snappen, kan ik het beter met mijn vinger echt aanwijzen. Wijze les voor mij!

En verder kreeg ik nog een goede tip mee om het hele speelveld goed te kunnen overzien. Uiteindelijk kreeg ik een 8 als beoordeling. Fijn!

Daarna speelde mijn team ook nog in hetzelfde zwembad en dus probeerde ik nog een beetje mee te doen. Ik merkte dat de conditie niet meer op peil is. Maar verder ging het best wel leuk. Helaas hebben we wel verloren.

1 opmerking:

Anoniem zei

gefeliciteerd Fritzy Jol !