20 september 2007

Glasgow

Deze week ben ik vier dagen in de hoofdstad van Schotland. Dat vind ik best wel lang. Het werk is leuk om te doen. Dat maakt het gemis van vrouw en dochter voor een gedeelte weer goed.

Glasgow is een voetbalstad. Twee teams spelen in de Chanpions League: Celtic en Rangers. Celtic fans hopen dat de Rangers het niet goed doen. En Rangers fans hopen dat Celtic het niet goed doet.

Rangers fans lopen gisterenochtend met een grote lach op hun gezicht op kantoor. Ze wonnen gisterenavond met 2-1 van Stuttgart en Celtic verloor dinsdagavond kansloos van Donesk.

Dinsdagavond ben ik samen met een collega van de klant en een vriend van hem in een echte Celtic pub naar de wedstrijd gaan kijken. Het meest hoorde ik daar een woord dat begint met een F of variaties erop. Het was niet mijn naam.

Natuurlijk ben ik fan van Celtic. Henke Larsson (ex Feyenoord) speelde hier lange tijd, net als Pierre van Hooydonk, Regi Blinker en Bobbie Petta. Nu spelen Jan Vennegoor of Hesselink en Evandor Sno bij Celtic.

Over twee weken ben ik waarschijnlijk weer in Glasgow en dan speelt Celtic thuis tegen AC Milan. Er wordt een poging ondernomen om een kaartje te regelen voor mij voor deze prachtige wedstrijd.

Geen opmerkingen: