11 oktober 2007

Referendum

Gisteren mocht ik kiezen. Utrecht had een referendum uitgeschreven over de voordracht van de nieuwe burgemeester. Voor het eerst in mijn leven ben ik niet gaan stemmen of heb ik geen volmacht afgegeven als ik fysiek niet in staat was om te stemmen.

Deze week is de week van de democratie. Een echte keuze viel dit keer niet te maken. Twee burgemeester kandidaten uit de PvdA. De ene zei aan het begin van de campagne al dat het hem niet zo heel veel uitmaakte of hij nu wel of niet burgemeester zou worden.

Bovendien hoop ik in het eerste half jaar van de ambtstermijn van de de nieuwe burgemeester te gaan verhuizen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

haha jij hebt gewoon eenhele goede reden ... wat boeit het welke burgermeester er komt als je toch weg gaat? behalve als de overgebleven kandidaat naar Zeeland gaat ;-)

Anoniem zei

Jij hebt natuurlijk liever een ChristenUnie burgemeester straks. ;-)