23 december 2007

Klaver en schoppen 10

Gisterenavond vond opnieuw de 'Fabuleuze Popquizzz van Heren 0' plaats in ons clubhuis. Samen Wendy, Jeroen en vele anderen was ik ook van de partij. Ik moest zelf eerst nog twee wedstrijden fluiten in De Kwakel. Hierdoor kwam ik net op tijd binnen voor we gingen starten.

Wendy wilde wel mee doen, maar alleen als ze met mij mocht spelen. Dat leek mij ook wel een goed idee. De organisatie had echter bepaald dat het lot zou bepalen wie er bij wie in het team zou zitten. Een spel kaarten zou bepalen wie er met wie zou spelen. Klaver boer met schoppen boer, ruiten boer met harten boer enzovoort. Dat gooide mooi roet door het eten.

Het pak kaarten werd natuurlijk van te voren wel geschud. Kans 1 op heel veel dat Wendy en ik alsnog samen de popquizzz gingen spelen. Ik mocht als eerste van ons twee een kaart trekken. Ik trok klaver 10, Wendy trok daarna schoppen 10. Verbazing alom!

Als "Club '74" deden we goede zaken. Er waren acht categorien in de quiz. Van 'opwarmers' tot aan 'goet vout'. Maar ook 'disco', 'covers', 'instrumenten', 'connecties' en 'eigen boden'.

Het begon erg makkelijk met de eerste opwarmer: Let's stick together van Roxy Music. Samen met Wendy ging het best wel goed. Categorien die ik niet goed wist, kon Wendy weer aanvullen en andersom. Een beetje aanvullen met antwoorden van anderen en soms ook iets weggeven maakte het een leuke avond.

Natuurlijk wisten we niet alles. Bijvoorbeeld niet dat Tori Amos ooit een cover heeft gemaakt van Smells like teen spirit van Nirvana.

Na iedere twee rondes was er 'reclame' en hierin moest geraden worden bij welk merk een liedje hoorde. Dit voor een extra bonusprijs. De eerste keer was ik net te laat, maar tijdens de eerste maat van Julie July van Bert Heerink uit een oude Heineken reclame was het prijs!

Jeroen mocht uieindelijk de tweede poedelprijs voor een na laatste plaats ophalen. "Club '74" haalde een mooie 7de plaats. Dat viel toch zeker mee met twintig deelnemende teams.

3 opmerkingen:

Frans zei

Let's Stick Together van Roxy Music? Strikt genomen een onjuist antwoord: het komt van een soloalbum van Bryan Ferry. Maar het zo nog mooier zijn geweest als je het publiek duidelijk zou hebben gemaakt dat de definitieve versie van deze popklassieker sinds juni van dit jaar op naam van Ab & de Eitjes ft André staat!

Freek zei

Vandaar dat Club '74 bij artiest ook Brain Ferry / Roxy Music hebben opgeschreven.

Anoniem zei

Wendy?? Is dat die Wendy van die club..... :-)