08 juni 2008

Winkelen

Gisterenochtend moesten er wat inkopen gedaan worden. Her en der zijn er een paar mensen jarig, krijgen mensen baby's, nemen mensen afscheid en moet er lieve mensje naar het ziekenhuis. Kortom: tijd voor cadeautjes, kaarten en meer van dat soort dingen. Samen met de Inge en Ylse, zijn Vibeke en ik dus gaan winkelen.

En als je dan toch in de stad bent, kan je gelijk op zoek naar een korte hardloopbroek, schoenen, kleding voor de meiden, enzovoort.

Het was ook mijn eerste echte bezoek aan Bergen op Zoom. Nu had ik vorig jaar al begrepen dat het er goed toeven is. En dat was ook zo.

Natuurlijk zie je in Bergen ook alle winkelketens die je in heel Nederland tegenkomt, maar ik heb ook veel leuke winkels met kleding en schoenen, maar ook kunst of tapas spulletjes gezien, die ik nergens anders ben tegengekomen.

En verder nodigt de grote markt erg uit om een terrasje te pikken, zelfs als het bewolkt weer is.

Maar dat alles kom je wel in meer steden tegen, dat zal vast wel. Alleen het was verder ook zo relaxed. Gezellig druk, maar je hoefde niet over de hoofden te lopen. Geen gedrang en zo. Kortom: een geslaagde winkelochtend.

Geen opmerkingen: