12 augustus 2008

Niet gelopen, wel gelezen

Ik had me voorgenomen om gisterenavond nog een rondje te gaan lopen. Daar is is het dus niet van gekomen.

Via internet had ik nog twee boeken besteld die ik tegen was gekomen op het eerste blok van het trainingstraject afgelopen juni. De twee trainers daar lazen allebij een boek waar ik ook wel geïnteresseerd in was.

Het eerste boek is: Eckarts's Notes van Eckart Wintzen. In de beschrijving van het boek staat dat Eckart Wintzen de succesformule van de groei van BSO prijsgeeft. Daar zit wel een kern van waarheid in. Het boekje is zeer lekker leesbaar en geeft een heleboel tips over hoe je een bedrijf simpel kan opzetten, zonder veel overhead, maar met belangrijke standaarden op essentiële punten zoals verslaglegging en communicatie.

Maar het is niet de hele succesformule, want het gaat toch vooral over de successen van de formule en niet over de nadelen van de formule en hoe je daarmee om kan gaan. De zelfreflectie is in dit boek niet echt aanwezig.

Bij veel tips krijg ik een gevoel van: ja dat hebben wij ook. En: kunnen we dit principe straks ook toepassen? Dat is een leuke uitdaging om te bewaken de komende jaren.

(Eckart Wintzen overleed op 21 maart jl aan een hartstilstand)

Geen opmerkingen: