11 augustus 2008

Ritme hervinden

De afgelopen maanden is het loopritme wel gebroken. Klussen en hardlopen was voor mij niet de ideale combinatie. Nu het klussen weer voorbij is, probeer ik het lopen weer op te pakken.

Aan het begin van dit jaar toen lopen mijn enige actieve sport was ging het vrij snel met het opbouwen van afstand en conditie.

Nu wil ik hardlopen graag als aanvulling zien op het waterpolo. Dus dat betekent dat het verder opbouwen van de conditie door het zwemmen en hardlopen moet gebeuren. En het betekent ook dat het vergroten van de afstanden bij het hardlopen waarschijnlijk iets minder snel zal gaan.

Het loopritme zal dus wel niet iedere week helemaal constant zijn. Maar gisterenavond heb ik toch weer lekker kunnen lopen. Het rondje was ook iets groter dan afgelopen woensdag (5,5km ipv 5,0km). Dat was geen enkel probleem.

Eigenlijk wil ik vanavond ook nog een rondje lopen (zonder rustdag), zodat ik morgen kan rusten en woensdag weer kan zwemmen in Kockengen.

Geen opmerkingen: