19 augustus 2008

Trainen bij Hieronymus

Gisterenavond ben ik voor het eerst gaan trainen bij mijn nieuwe waterpolovereniging: Hieronymus.

Het was goed druk de eerste training. De heren (1+2) en dames (1+2) trainen allemaal tegelijkertijd. En dat betekent een vol bad.

Na het kennismaken met een aantal heren en de trainer(!) nam ik mijn eerste duik in het water van De Stok. We zwommen 200 meter in. Daarna kregen we een paar series van 200 of 100 meter voor onze kiezen, afgewisseld met 3 x 75 meter borstcrawl benen. Na een half uur zwemmen in de lengte op 3 banen voor de heren en 3 banen voor de dames, gingen we verder in de breedte. Opnieuw stond er veel beenwerk op het programma. Op zijn zacht gezegd niet mijn favoriet en ik ben niet de enige.

Gelukkig mochten hierna toch nog de ballen het water in! Eerst de bal rondpasen en vervolgens dede we nog een leuke midvooroefening voor het doortikken van de bal. Uiteindelijk, sinds tijden voor mij, ook nog afwerken op doel.

En toen was het uurtje trainen al weer voorbij. De douches waren warm, sterker nog: heet! En dat was zeker niet verkeerd na het trainen. Alleen dit keer had ik geen goede reden om er lang onder te blijven staan, sterker nog de badmeester wilde hier wel snel naar huis....

Geen opmerkingen: