24 november 2008

Gefloten in Breda

Voor de tweede keer dit seizoen mocht ik fluiten in Breda. Dit keer dacht ik voor een wedstrijd te gaan. En dan ook nog op het tweede veld in dit 50 meter bad. Maar binnen bleek dat de scheidsrechter voor de volgende wedstrijd op het gewone veld er niet was. Dus vroeg men mij of ik dan ook die wedstrijd wilde fluiten.

Voor het eerst dit seizoen mocht ik weer twee wedstrijden achter elkaar fluiten en als klap op de vuurpijl werd ik voor die eerste wedstrijd ook nog beoordeeld.

Het fluiten ging twee wedstrijden lang goed. De eerste wedstrijd was jongens onder 17 jaar wedstrijd en de tweede een dames wedstrijd. De jongens gedroegen zich goed. Het geskte voorval was toen de keeper van de bezoekende ploeg (PSV) over de middenlijn zwom. dat mag niet, dus kreeg hij een vrije bal tegen. Vervolgens gooide hij de bal weg en dus volgde een uitsluiting voor 20 seconden.

Tijdens de dameswedstrijd heb ik een dame een uitsluiting voor 20 seconden gegeven, omdat ze onder mijn neus simuleerde dat ze vastgepakt werd. Toen ze naar de hoek zwom, dacht ik bij mijzelf of deze straf wel voldoende was en of een uitsluiting voor de rest van de wedstrijd met vervanging niet beter op zijn plaats was geweest wegens "onoorbaar gedrag tegenover de waterpolospelregels". Daar ben ik nog steeds niet uit.

De beoordeling (van de eerste wedstrijd) was ook goed, ondanks dat de beoordelaar en ik het niet eens zijn over het wel of niet strak leiden van een wedstrijd.

1 opmerking:

Anoniem zei

Was jij de streng of floot je te soepel?