23 november 2008

Racoon in De Maagd: Intens

De theatertour van Racoon was voor mij al twee keer uitgesteld. De eerste keer deed Racoon dat: ze verplaatsten alle concerten van de late lente naar de late herfst. De tweede keer deed ik samen met Der Chef. Ik boekte een vakantie tijdens het concert in Delft, Der Chef kocht opnieuw kaartjes, dit keer in Bergen op Zoom.

Om stipts kwart over acht ging de gong. Het ging beginnen en dus ging iedereen naar binnen. Het is tenslotte theater, geen concertzaal.

Wij zijn Racoon, we komen uit Zeeland en we maken popmuziek.


De introductie voor de abonnementshouders was duidelijk. De introductie voor de rest ook:

We spelen 50 minuten, dan is er pauze en kunt u wat drinken. Na de pauze zien we u graag weer terug. Dus u moet niet denken dat we maar 50 minuten spelen. U wordt niet bedonderd.


Bedonderd werd ik zeker niet. Overdonderd wel. De stem van zanger Bart is intens op de plaat en live nog veel intenser. En dan maakt Racoon hele mooie, prachtig gecomponeerde liedjes die in de theatersetting erg goed tot hun recht komen.

Dus na de sessies en een pauze ging ik helemaal blij het theater weer uit. Racoon: volgende keer zeker weer!

Update 24-11:
De krant was er ook een schreef een recensie van het concert.

1 opmerking:

Anoniem zei

Fritz 'Der Chef' heeft er ook geen spijt van dat ie nogmaals op zoek is gegaan naar kaartjes. Delft was goed, Bergen op Zoom minstens zo goed.

Ik zat in Delft alleen het hele concert op een perfecte plek (rij 4, stoel 8 en 9) en in Bergen op Zoom pas na de pauze....