24 maart 2009

Heet jij Freek?

Mag ik jou wat vragen?

Dat was de openingsvraag toen ik bij Kids en Co de auto uitstapte om Ylse en Inge op te halen om bij het consultatiebureau langs te gaan.

Ja hoor, antwoordde ik.

Kom jij uit Rotterdam? vervolgde de dame.

Ja, daar heb ik wel vroeger wel gewoond, zei ik.

Heet jij Freek? Was de volgende vraag.

Ja! Ik moeilijk zeggen van niet natuurlijk.

Oh, dan hebben wij samen in de klas gezeten op het Emmauscollege, vervolgde ze. Maar aan mijn verwonderde blik moet ze gemerkt hebben dat ik haar niet kon plaatsen.

Irma heet ik, vervolgde ze. Nou kwam het gezicht me wel bekend voor, maar de koppeling met de naam Irma kon ik in eerste instantie niet maken.

Erg leuk dat mijn ex klasgenootje nu een straat verderop in het dorp woont.

1 opmerking:

Anoniem zei

'Je ontmoet elkaar weer in Oud-Vossemeer!'