17 maart 2009

Ronde van Oud Vossemeer

Zaterdag kon ik niet met de auto bij mijn huis komen. Dat was ook al aangekondigd, want de Ronde van Oud Vossemeer werd georganiseerd.

Nou hadden wij al wel andere plannen voor het weekend, maar uiteindelijk heb ik dan toch staan kijken. Nadat we terugkwamen van inkopen bij de bouwmarkt, moesten we langs het parcours om weer terug bij huis te komen.

Het was de eerste keer dat ik live keek naar neen wielerkoers op de weg. En dit was nog leuk ook, want ze kwamen heel vaak langs met die kleine rondjes. De amateurs A waren bezig met hun wedstrijd. Marcel Alma ging als eerste over de finish op de Dorpsweg. Ruud Havermans uit Nieuw-Vossemeer eindigde op de tweede plaats. Derde werd Eddy Hermsen uit Ochten.

de winnaar bij de amateurs A
foto Lourens Riemens

Meer tijd om te kijken was er zaterdag niet, maar achteraf bleek dat zowel bij de dames als de heren Elite de winnaar uit Ouderkerk aan den IJssel kwam. En dat is dan wel weer leuk, omdatt ik daar mijn eerste levensjaren heb doorgebracht. Volgend jaar ga ik zeker langer kijken, want leuk is het wel.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, je moet klein beginnen he. Over een paar jaar zien we je wel verschijnen bij de Tourstart in Rotterdam. ;-)

Anoniem zei

Zo is het. Klein beginnen en dan komt het wielervirus misschien vanzelf. Overigens de laatste 4 jaar altijd bij de Ronde van Oud-Vossemeer geweest. Altijd een leuke koers.

Anoniem zei

Ik zeg: koop een racefiets en dan zien we je over een paar jaar wel bij de masters/veteranen meedoen :-)