08 januari 2008

Fit

Het afgelopen half jaar ben ik wel regelmatig in het zwembad geweest, maar eigenlijk maar drie keer in mijn zwembroek. Ik heb twee wedstrijden meegespeeld met heren 3 en de andere keer was een recreatief uurtje poedelen in het kikkerbadje samen met Inge. Van trainen is dus niets terechtgekomen.

Gisterenavond heb ik daar verandering in gebracht. Eindelijk ben ik weer eens gaan trainen. Mijn inschatting dat mijn conditie tot een bedenkelijk laag niveau was geza klopte helaas ook. De conclusie dat ik dan maar redelijk rustig zou moeten beginnen bij het trimzwemmen en niet gelijk een zwaardere waterpolo training moest gaan doen, kwam dan wel weer goed uit.

Het eerste half uur was erg goed voor mij: veel lange stukken zwemmen en dat is precies wat ik nodig heb. Het laatste half uur was iets 'speelser': eerst wat kort sprint werk en daarna een paar varianten om de been- en armspieren nog wat extra te belasten.

Vanochtend had ik echt weer eens het gevoel helemaal fit te zijn. Dat is nog lang niet het geval, maar het begin is er. Samen met een beter voedingspatroon hoop ik me over een paar maanden weer echt fit te voelen.

Geen opmerkingen: