06 februari 2008

Golden Earring in Ahoy'

Het kaartje werd al lang geleden aangeschaft, nog voordat Ylse 'in de pijplijn' zat. En dus heb ik mijn harem gisterenavond alleen gelaten voor de Golden Earring.

Ik ging er met de nodige sepsis naartoe, want het vorige concert van de Earring in Ahoy' was zeker niet het beste concert dat ik van ze gezien heb. Bovendien zat de band 'F' in het voorprogramma en Jaap was daar al niet enthousiast over.

Dat laatste klopte. 'F' maakt nederhiphop/nederrap. Niet mijn favoriete muzieksoort. En als de teksten dan over Fristi gaan, dan ben ik er al snel klaar mee.

Het optreden van de Earring was daarintegen verblussend goed. Er werd gepseeld met passie, de setlist was verrassend: twee nieuwe nummers en twee nummers die de Earring bijna nooit speelt. Bovendien werd een van mijn favorieten (Sleepwalking) ook weer eens gespeeld.

Aan het eind van de avond was dan ook erg tevreden. Goede gig van de Earring, en daar was het allemaal om begonnen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb het even aangezien, maar nog steeds geen linkje naar ylse d'r blog......!

NB. De muziek van 'F' was best aardig, maar zogauw die neger ging rappen hield 't op. en idd, als ze liedjes over Fristi gaan opdreunen, ben je blij dat er nog zo'n wandelend vat met een rood vlaggetje door de zaal loopt!

Baba O'Riley zei

Golden Earring ROCKED!!!!!