07 oktober 2008

De maandag training

Na een week zonder training had ik gisteren overdag wel erg de behoefte om weer te gaan zwemmen. Gisterenavond zakte het echter in: veel gedaan op kantoor en moe in mijn hoofd.

Gelukkig heb ik dan geleerd dat ik juist wel moet gaan zwemmen. Tot het moment dat ik het water in duik, denk ik altijd. Waarom ben ik nu hier in het zwembad? Maar op het moment dat ik de eerste slagen zwem, valt de vermoeidheid gelijk van je af. En dan is zwemmen toch weer zo fijn.

Gisterenavond was dat gevoel er wel heel erg. Ondanks dat de spieren in de rechterschouder nog last hadden van het raften de dag ervoor (log volgt), ging het sprinten wel goed. Sinds lange tijd had ik het gevoel dat ik echt weer snel kon zwemmen. Natuurlijk zijn de gasten van heren 1 sneller, maar mijn eigen tijden op de 25 meter waren 1 a 2 seconden sneller dan een paar weken geleden.

De plankjes bleven in de kast en het zwemmen was vooral veel kort werk. Verder hebben we midvoor-midachter geoefend en manmeer gedaan. Dat zijn de standaardoefeningen, want dat komt vaker voor. Manmeer liep verdedigend goed. De wisselwerking met doelman Cheng in de verdediging was goed. En aanvallend was de rechtsvoorpositie weer goed om uit te halen.

Het uurtje was dan ook zo voorbij. Jammer.

Geen opmerkingen: