29 oktober 2008

(Gebrek aan) training

Ook deze week mag ik of moet ik - het is maar hoe je het bekijkt - weer twee dagen in Londen doorbrengen voor mijn werk. Dat betekent dat ik vanochtend heen ben gevlogen en morgenavond weer terug ga.

Dat betekent ook dat het lastig is om vanavond te trainen in Roosendaal. Maar gelukkig kon ik er afgelopen maandag wel bij zijn.

In het begin van de training voelde het niet zo goed. Het leek alsof ik langzaam ging en geen kracht kon zetten. Daarna gingen we over op het kortere werk. We deden veel 50 meters. En dat viel helemaal niet tegen. Het was de bedoeling om zo hard mogelijk te zwemmen, maar wel je tijd van de eeste 50 in de tweede en derde 50 meter vast te houden. Zo deden we een aantal series van drie en in alle op 1 serie na bleef mijn tijd constant.

Hierna hebben we nog een paar oefeningen met bal gedaan:

  • sprong halve draai onder fel pressen (fysieke tegenstand was toegestaan)
  • passing
  • 3 - 2 oefeningen met contra-aanval (goed om te zien dat dit steeds beter ging naarmate de oefening vorderde
  • en tot slot iedereen een 5 meter (tsja, die ging weer bagger, ik neem ze voorlopig zeker niet, dat laat ik graag aan anderen over)

Maar vanavond valt er weinig te zwemmen en dat is toch wel jammer. Maandagavond was ik best wel moe en hangerig, maar toch ben ik gegaan. Vanaf het moment dat je vingertoppen bij de eerste duik het water raken is alle moeheid en hangerigheid uit het lichaam. En dan voelt het weer zo goed om waterpolo te mogen spelen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Aha ben jij de Seedorf van de waterpolo?