30 november 2008

Dino

Dino Dijksman heeft een belangrijke rol gespeeld in mijn leven. Of hij nou wil of niet.

Ruim 20 jaar geleden, het moet op een dinsdagavond geweest zijn. Ik had leszwemmen voor het C diploma in zwembad Noord in de Van Maanenstraat in Rotterdam. Het was nog niet verbouuwd toen, dat weet ik nog goed.

Op het eind van het leszwemmen kwam er een man naar mij toe. Of ik een keer mee wilde trainen met waterpolo. Mamma vond dat prima.

Die man was dus Dino Dijksman.

Gisterenavond, na lange tijd, zag ik Dino weer in het zwembad. Niet in de Van Maanenstraat, maar gewoon in De Stok in Roosendaal. Rotterdam heren 2 kwam op bezoek. Ze spelen in dezelfde klasse als Hieronymus 1.

Gisterenavond wonnen die oude knarren uit Rottterdam met 8 - 7 van Hieronymus. Slim, geslepen en met nog steeds een bijna perfecte balbeheersing en passing.

Een minuut voor tijd stond Rotterdam nog met 8 - 5 voor maar omdat Dino (ja die Dino) het niet eens was met een persoonlijke fout klom hij uit het water, netjes in de hoek, dus zonder uitsluiting voor de rest van de wedstrijd. Rotterdam was zonder wissels gekomen en dus speelden ze de laatste minuut met 6 man. Twee doelpunten kon Hieronymus nog scoren, maar de gelijkmaker zat er niet meer in.

Geen opmerkingen: